Ми в соцмережах:
Підписатись

Britannic: відкритий для дайверів через століття після того, як був загублений у хвилях

Фільтр по даті
Новини на 1 січня 2022 року
Оберіть іншу дату

Britannic: століття після того, як був загублений у хвилях, відкритий для дайверів

HMHS Britannic потрапив на дно біля грецького острова Кеа в Егейському морі, і французькому підводному досліднику Жаку Кусто приписують її відкриття в 1975 році.


Корабель-побратим "Титаніка", затоплений у 1916 році, має бути звільнений від законодавства, що забороняє доступ до місця його останнього спочинку на морському дні.


Закон було ухвалено урядом Греції, щоб зупинити розграбування уламків у своїх водах, але нещодавно на нього чинили тиск, щоб оновити закон, щоб допомогти у створенні так званого підводного парку для занурень.


Очікується, що уламки з періоду з 1860 по 1970 роки будуть відкриті для любителів дайвінгу


Місцевий інструктор з дайвінгу Янніс Цавелакос заявив про свою підтримку, сказавши, що «такі ініціативи можуть лише сприяти інноваційним проектам».


  • HMHS Britannic був третім у серії пароплавів класу Olympic, побудованих для White Star Line. Призначений для служби як трансатлантичний пасажирський корабель, він був спущений на воду в 1914 році, зазнавши конструктивних змін і модифікацій після трагічної втрати «Титаніка».

Закладений у Белфасті на верфі Harland and Wolf, він був реквізований для військових зусиль і служив госпітальним кораблем з 1915 року, плаваючи між Британією та Дарданеллами.


У 1915-1916 роках він здійснив три подорожі, перевозячи хворих і поранених з Егейського моря, включаючи евакуацію Дарданелл у січні 1916 року.


Його військова служба мала закінчитися в червні 1916 року, і «Британік» повернувся до «Харланд і Вульф», щоб пройти ремонт, який коштував британського уряду 75 000 фунтів стерлінгів.


Однак робота була перервана, коли корабль відкликало Адміралтейство для подальшої військової служби в кінці серпня, і саме під час її п’ятої поїздки удача Britannic змінилася, оскільки переживши шторми та звичні небезпеки воєнного часу, екіпаж довелося помістити на карантин у зв’язку з хворобою харчового походження.


Пізніше, 21 листопада, трохи після восьмої години ранку, перетинаючи протоку Кеа в Егейському морі, «Британік» підірвався на міні, закладену всього за місяць до цього SM U73 німецького імперського флоту.


Корабель був настільки величезним, що наслідки вибуху не відразу були очевидні для всіх на борту. Однак капітан Бартлетт і старший офіцер Юм, які в той час перебували на мостику, усвідомили всю серйозність ситуації.


HMS Scourge і HMS Heroic надіслали і отримали сигнал SOS, але вибух знищив радіоприймачі корабля, так що Britannic не знав, що допомога може бути на шляху.


Екіпаж підготував рятувальні шлюпки, коли підпалубні відсіки корабля почали наповнюватися водою. Незабаром стало очевидно, що Britannic не залишиться на плаву.

О 09:00 капітан Бартлетт дав сигнал покинути корабель і спостерігав зі складної рятувальної шлюпки, як його корабель перекинулася на правий борт і затонув через сім хвилин із втратою тридцяти людей.


Вайолет Джессоп, яка пережила катастрофу «Титаніка», яка також пережила зіткнення RMS Olympic з HMS Hawke, так описала останні моменти Britannic:


  • «...він страшно накренився, її корма піднялася на сотні футів у повітря, поки з останнім ревом не зник…»

Він був найбільшим кораблем, втраченим у Першій світовій війні, і був магнітом для досліджень з моменту свого відкриття в 1975 році, але такі дайвінг-подвиги не обійшлися без небезпеки.


У 2009 році водолаз Карл Спенсер виконував свою третю місію, щоб зняти документальний фільм для National Geographic на борту корабля, коли він помер через проблеми з обладнанням.


Через десять років технічний водолаз Тім Савілл також загинув на глибині 120 метрів.


Незважаючи на ентузіазм місцевих шкіл дайвінгу та політиків, які бачать можливі зміни в законодавстві як можливість збільшити туристичний прибуток у цьому районі, небезпека занурення на уламки війни залишається постійною.



Britannic: століття після того, як був загублений у хвилях, відкритий для дайверів